Člověk, který neustále žvaní o tom, jak hluboce miluje, upřímně milovat nedokáže.

Průzračnost brutality

16. prosince 2017 v 11:43 | AkasAkim |  Poezie
Bledá dámo, jste má gravitace,
přesto vaše jméno nechci znát,
padám s vámi do výšin hlubinných,
varuji vás po pravdě, ač nejsem nelida,
své city neovládám už drahně let,
toulám se, já bláhový, líně peklem,
přec pod klenbou nebeskou sním,
když na dotek mám kupu hvězd,
v ošatce je zdlouhavě přebírám,
častokrát si ruce těžce spálím, však
nezoufám si, o pomoc již nevolám,
chráním tak svou duši křehkou,
ve svěráku ji mačkáním hýčkám,
na konec duhy už nedohlédnu,
zrak sklopím, zřím skelný vodopád
ve víru paprsků světelných točící se,
světlo je lež a tma kurvou falešnou,
lákadlo, sladce svůdná bytost,
chladná, jejíž polibky chtivě pálí,
modlitby rozšafně rozsypávám,
zrnko po zrnku, čas už nevnímám,
tikání hodin stalo se nesnesitelným,
tiše jen zvedám ruce a dobrovolně
páchám svůj existenciální atentát.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Která moje rubrika se vám líbí nejvíc

Moje literární pokusy 10.7% (50)
Úvahy a články 4.3% (20)
S Markétou v pekle a v ráji 8.1% (38)
„Ty Pičo“ 16.7% (78)
Filmové chuťovky 5.1% (24)
Videoklipy 6.6% (31)
Music 3% (14)
Poezie 5.1% (24)
XXX 40.4% (189)

Komentáře

1 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 23:14 | Reagovat

Působí to na mě jako pokračování textu, který jsem ti tu komentovala. Je to krásná, "lehká" báseň, kterou táhne k zemi jedno slovo. To slovo má moc shodit létající balón z mraků, rozbít noční oblohy, zničit cit a jemnost básně. Působí jako koule na noze vězně.

Moc ti děkuji za komentáře, ale bude mi chvíli trvat, než na všechny odpovím. :) Na něco si už ale odpověď přečíst můžeš. :)

2 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 23:16 | Reagovat

A taky ti musím pochváli novou úvodku. Je mnohem hezčí než ta, co jsi tu měl předtím. ;)

3 Akim Akim | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 23:41 | Reagovat

[1]: Tobě se nelíbí to slovo "atentát" viď? To slovo je tam ale schválně, vím, je to rána pod pás, ale takový život někdy je, dává podpásovky, jedno ráno se zkrátka už neprobereš, o tom to je. ;-)  :-)  :-)  :-)

4 Akim Akim | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 23:42 | Reagovat

[2]: Mě se ta nová úvodka také moc líbí, navíc je to má fotka. Děkuji. ;-)  :-P  :D  :D  :D

5 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 0:18 | Reagovat

[3]: Nene, atentát není to slovo. Zkus jiné. Tohle se mi tam líbí. ;-)

[4]: O to větší je má pochvala. :-)

6 Akim Akim | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 0:30 | Reagovat

[5]: Aha, tak nevím, že by ta "kurva"? :-P  :D  :D  :D

7 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 7:45 | Reagovat

[6]: Správně. :) Nějak mi tam to slovo nesedí. Celá báseň je taková vzdušná až romantická a tohle mi přijde, že ji tak nějak zabíjí, svazuje. Ovšem pokud jsi chtěl docílit nádechu dekadence, pak se ti to povedlo. (A nebo jsem jenom moc citlivá, na tato slova. :-))

8 Akim Akim | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:51 | Reagovat

[7]: Ta báseň je sice provoněná romantikou, ale příze, ze které je utkaná škrábe po dekadenci, už jen ten název. Miluji dvojlomnost slov a vět, chci čtenáře hýčkat a týrat v jeden okamžik. A v téhle básni se mi to myslím povedlo celkem bravurně. Tvá reakce je toho krásným příkladem. ;-)  :-) Snad mi odpustíš, že se mi podařilo tě tak trošku ošálit. :-P

9 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 12:49 | Reagovat

[8]: Bylo-li to tvým cílem, pak se ti to povedlo. Ale jako obvykle přeháníš, necítila jsem se ani ošálená, ani hýčkaná nebo týraná - vztáhnu-li tvá slova na sebe.

Jsem zvláštní člověk, že? Dokážu popsat emoce, ale čtu to bez emocí... víceméně. :)

10 Akim Akim | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 13:51 | Reagovat

[9]: Já nevím, jestli to bylo mým cílem, píši podvědomě, díky psaní a následnému čtení se o sobě leccos dovídám a v podstatě se tak seznamuji se svým niterním já. Uvědomuji si, že mám široký rozptyl osobnostních výkyvů. Jsem trošku Dr. Jekyll a pan Hyde. Jsem empatický člověk, často pláči nad příběhy druhých, na druhou stranu jsem člověk veskrze perverzní a chlípný. ;-)

No je to zvláštní, já bez emocí číst neumím, tedy jde-li o dobrý text. Každý dobrý spisovatel musí být tak trošku podivín, jinak by tak dobrý nebyl. ;-)

11 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 19:19 | Reagovat

[10]: Já spoustu poctů neumím dát do normálních sdlo, takže je vyjádřím básní. Vím přesně co chci vyjádřt, ale nedokážu to jednou větou. :-)
To jsem si všimla, že jsi takový... no Jekyll&Hyde, ale mám pocit, že numíš být jedno bez druhého. Že vždy mícháš obě dvě části. Neříkám, že je t špatně, je to jen postřeh.
Jednou sem brečela nad knihou. Jmenovala se Říkali mi Leni a bylo to kvůli tomu konci. To mě hodně dostalo. Jinak mám maximálně "husí kůži" a to musí být sakra dobrý text.

S tím souhlasím. Spisovatelé a hlavně básnící...jsou hodně zvláštní lidé. :-)

Btw. nechceš přestat s těmi hyperkorektními (a proto nedobrými) výrazy? :-D -> já píšu, já pláču, ...

12 Akim Akim | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 19:44 | Reagovat

[11]: Rozumím, na vyjádření momentálních pocitů je poezie asi nejlepší, ale v mém případě to musí být báseň psaná volným veršem, to mám nejradši, když to přijde a mám dobrou formu, lítá to se mě, teče to ze mě, že to ani nestíhám psát. To miluji, je to taková mentální masturbace. :-P

Ano, máš naprostou pravdu, jsem Jekyll i Hyde, míchá se to ve mě, ty pánové se v mé mysli perou jen to fičí. Jednou se mi dokonce stalo, že jsem v jeden okamžik psal dvě věci, romantickou básničku plnou něhy a do toho pornografickou povídku plnou oplzlých a slizkých výrazů. No chápeš to, v jeden okamžik? Jsem už zkrátka takový, zvrhlý romantik, nebo něco podobného, já ti ani nevím, jak to popsat. :-P  :D  :D  :D

Fajn, zkusím bejt méně hyperkorektní. :D  :D  :D  :D

13 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 16:41 | Reagovat

[12]: To rozhodně je, ale i tak pro ni musí mít člověk cit. Kdybych to psala jak mě to napadá, nebyla bych spokojená. Musím tomu dát určitu formu nebo řád. K volnému verši "na první dobrou" jsem se ještě nedostala. :-D (Jak tak píšu ty komentáře, psycholog by si na mě asi smlsnul, co? :-D )

Jako by to byla Siamská dvojčata. Je to škoda, že je nedokážeš oddělit. (Třeba dokážeš, ale z toho, co jsem četla to tak na mě působí.) Nějak mám pocit, že bys mohl jít s poezií ještě na vyšší úroveň. Bez podtextu dnešní doby...

Hej, já vím, že mě chápeš! :-P

14 Fredy Kruger Fredy Kruger | 20. prosince 2017 v 20:08 | Reagovat

" Stojím tu bezradně, vidle mám v řiti !
toť jasný příklad  jest brutality
mi zapíchnout  vidle  až do prdele !"

... Na neznámého pachatele,
- na úplně neznámou osobu
jde  Jožka  Wull  podati  žalobu !

15 Akim Akim | E-mail | Web | 21. prosince 2017 v 12:10 | Reagovat

[13]: Myslím, že až jednou volný verš zkusíš, budeš ohromená, neboj se toho, já jsem volným veršem začínal, podle mě je to o něco snazší, než klasický verš. Na psychology se vykašli, jsi výborná básnířka a to psycholog neocení.

Máš naprostou pravdu, nedokážu je oddělit a v podstatě ani nechci, ta jejich propojenost a zároveň naprostá rozdílnost mi přijde kouzelná a myslím si, že to je mým hnacím motorem. Navíc si užívám rozpačitost čtenářů, kteří nechápou, jak mohu napsat v jeden moment něco tak romantického a vzápětí hned na to něco tak perverzního. Oni to někdy lidé berou čistě jako provokaci, ale o tu mi až tak moc nejde, já si prostě myslím, že věci rozdílné mohou spolu koexistovat a dokonce se spolu přátelit. Přečti si třeba tohle moje dílo -

http://akasakim.blog.cz/1601/kaminka-v-pulince

tady se mi ty nůžky rozevřely opravdu extrémně, přiznám se ti, že tenhle literární pokus a jeho psaní, jsem vyloženě proplakal. ;-)  :-)

Jasně, že chápu. ;-)  :-D

16 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 15:26 | Reagovat

[15]:Podle mě je to dost těžké napsat volný verš tak, aby to bylo alespoň trochu dobré. Asi záleží na člověku. Ale neboj, jednou to zkusím. Vlastně už jsem o tom kdysi přemýšlela, ale pak jsem to dala nějak k ledu. :-D

To je otázka, zajímalo by mě, jak by to vypadalo, kdybys je oddělil. NEvidím v tom provokaci ale tvůj osobitý styl, který se prolíná celou tvou tvorbou. (Tedy tím, co jsem četla.) A říkala jsem si, že je to pak ve výsledku všechno stejné. Když to osekáš na holé základy. Takže by to chtělo nějaký literární pokus, počin, který by ti sem vnesl "nový vítr".

Četla jsem a no, jak jen to napsat... není to zrovna moje parketa. :-P

17 Akim Akim | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 18:31 | Reagovat

[16]: Srabíku, neotálej, jen to zkus, při první příležitosti, půjde to uvidíš. :-P  :D  :D  :D  :D

Vím, co mi chceš říct, i mě ta moje tvorba přijde taková jednotvárná, snažím se z toho nějak vymanit, ale očividně mi to nejde, snad se to do budoucna změní. ;-)  :-)

Přijde ti to moc hrubé? ;-)  :-)

18 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 20:13 | Reagovat

[17]:Tímhle stylem u mě moc nepochodíš. Až budu chtít, tak to napíšu. Dřív ne. :-P

Abych byla upřímná, tak moc ne. Proto jsem ti psala, že by bylo zajímavé rozseknout tvou osobnost a pracovat jen s tou jednou půlkou. (A ty víš přesně, jak to myslím!!!)

Také se to tak dá říct...

19 Akim Akim | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 20:18 | Reagovat

[18]: Dobrá, půjdu na tebe po dobrém. :-)

Vím, jak to myslíš, ale ty zase víš moc dobře, že to pro mě není tak snadné. :D

...ale ta hrubost je jen slupka, obal, zbytečná ambaláž, strhni ji prosím a spatříš slzy mé kanout po tvářích. ;-)

20 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 21:34 | Reagovat

[19]: Děkuji.

Právě proto to píšu. Můžeš zvednout tu hozenou rukavici. Můžeš ji nechat ležet a jen kolem ní projít. Nebudu tě přemlouvat. Avšak dáš-li se na boj, pak bojuj dokud nevyhraješ nebo nepadneš! :-)

...pokud chceš abych viděla víc, budu se lépe dívat. Je to jako zavřené dveře, však ne zamčené. Surovými výkřiky tmy snažíš se zakrýt citlivost...?

21 Akim Akim | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 21:43 | Reagovat

[20]: Vyhrát, nebo padnout? Toť otázka, nezapomeň však, že Akimek padá vzhůru. :-P

Ano, surovost výkřiků v echu zaniká a v tklivou píseň plné temné romantiky mění se, poslouchej, vím, že už ji z dáli slyšíš. ;-)  :-)  :-)  :-)

Ale že nám to spolu kouzlí, co? A přesně o to mi jde, takhle si tě polapit do sítí utkaných z pekelně protemnělých slůvek a vět. :-P  :D  :D  :D  :D

22 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 21:58 | Reagovat

[21]: Tak tedy zvítězit nebo zemřít!

Slyším, slyším i to, co mnoho lidí nedokáže slyšet.

A jsi si jist, že to dokážeš? Protože já jsem si jista, že nevíš, s kým máš tu čest... I ty nejpevnější sítě jsou někdy k ničemu.

23 Akim Akim | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 22:04 | Reagovat

[22]: Žít, nebo nechat žít?

Vím, že máš bystrý sluch, vím to.

Muž si se ženou nemůže být nikdy jist, ale musí se o to pokusit, žene-li ho vášeň. Sítě, co se mění v pavučiny? ;-)

24 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 25. prosince 2017 v 22:11 | Reagovat

[21]: I přes pád vzhůru ays nespadl do hlubin.

[23]: Někdy je ovšem jeho jednání předem odsouzeno k nezdaru.

Přesto nezachytí stíny...

25 Akim Akim | E-mail | Web | 26. prosince 2017 v 18:31 | Reagovat

[24]: Není dno hlubinné vrcholem jiného Světa? Je třeba to zjistit. ;-)  :-)

Nezdar občas dělá muže mužem, zvlášť, jde-li o možnost ženské přízně.

Všimla sis, jak blažené je, setkají se dva stíny, je to víc, než objetí, to je čisté plynutí. Pozoruj to někdy, je to velmi dojemné. ;-)  :-)

26 havrani-princezna havrani-princezna | E-mail | Web | 26. prosince 2017 v 21:36 | Reagovat

[25]: A rozbít si ústa, pokud člověk padá moc rychle. :-D

Zvláště, když se zas rozejdou, aniž by na nich ulpělo cokoliv z toho druhého a oni zanechali své jemu.

27 Akim Akim | E-mail | Web | 26. prosince 2017 v 22:03 | Reagovat

[26]: Rány se zacelí, ústa zas budou se smát. :-D  :-D  :-D  :-D

28 Miloš Miloš | Web | 2. ledna 2018 v 21:10 | Reagovat

Ten atentát je obzvlášť jinotajná básnická licence.

29 Akim Akim | E-mail | Web | 2. ledna 2018 v 21:10 | Reagovat

[28]: Přesně tak. :-P  :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama